Guayaquil & Montanita

26 april 2017 - Montañita, Ecuador

Buenos dias!

Onze eerste stop was in de stad Guayaquil, de grootste stad van Ecuador. Het is voornamelijk een industriestad. Zoveel valt hier dus niet te beleven. Parken met grote leguanen, de malecon (boulevard aan de rivier),...
Het doel van deze halte was om een cruise voor de Galapagos te onderhandelen. Dit viel dik tegen omdat hier amper reisbureaus zijn, blijkbaar bevinden ze zich allemaal in Quito. Positief punt: de vluchten naar Galapagos zijn vanuit Guayaquil goedkoper dan vanuit Quito. Hopelijk hebben we op galapagos meer succes :-)
We hebben dus besloten om deze stad achter ons te laten en richting een stadje aan de kust te trekken, Montanita. Dit is een klein surf dorpje! Ideaal om wat uit te rusten en op ons gemak de volgende etappes voor te bereiden.

Premier stop: Guayaquil. La plus grande ville de l'Equateur. Une ville industrielle et donc pas grand chose à faire. Le but de notre visite était de négocier un cruise pour les iles galapagos mais pas de chance tous les bureaux se trouvent à Quito. On a donc décidé de quitter cette ville (on négociera le tout sur les îles mêmes) et d'aller à Montanita, un petit village de surf. Ideal pour faire un plongeon dans la mer, faire des recherches sur nos prochaines choses à faire et être relax!

Muchos besos !

Geert & Maite

1. Goedele:
    26 april 2017
    Zoveel leuke herinneringen aan Ecuador en Montanita. Heerlijke tijd. Geniet ervan!
  2. Fiorella:
    26 april 2017
    Bon amusement Maité :) Profite bien !
  3. Opa en oma:
    26 april 2017
    Ik volg alles goed op ik zal veel bijleeren geloof ik
    groetjes opa en oma
  4. Meter:
    26 april 2017
    Blij iets te lezen. Geniet ervan!!!
  5. Tante Michelle:
    26 april 2017
    Succes met de verdere planning. Ik ben benieuwd waar jullie nog allemaal naartoe gaan!
  6. T. Rita:
    28 april 2017
    Waar slapen jullie? Is het eten lekker, Maité?
    Wij hebben blij nieuws: Matties is geboren!
  7. Gerd en Karl:
    1 mei 2017
    Hoi Maité en Geert,

Keileuk dat we nieuws van jullie ontvangen. Het klinkt allemaal heel vakantie-achtig en we horen dat het ginder goed gaat met jullie. hou ons maar verder op de hoogte want het klinkt ook erg avontuurlijk. Veel succes en fun !
  8. Opa en oma:
    15 juni 2017
    agnes.jaak&hotmail.com
    leuk om te lezen opa is nu in het rusthuis in Tienen
    maar het gaat goed
    opa en oma